• تاریخ : ۱۲ام شهریور ۱۳۹۶
  • موضوع : مجله

در حدود نیمی از خانم های باردار ،از یبوست شکایت دارند . هنگامی که باردار میشوید ،ممکن هست میزان بالای پروژسترونی که در جریان خون شما در گردش هست ،فعالیت جهاز هاضمه ی شمارا کند کند و دچار یبوست شوید . آهن موجود در ویتامین های دوران بارداری نیز می تواند این وضعی را تانجام گرفتید کند . برای حل مشکل توصیه های زیر را امتحان کنید :
از غذاهای فیبر دار به مقدار زیاد مصرف کنید .سبوس غلات ،میوه ها ،و سبزیحات همه منابع فیبر دار غنی هستند . برخی خانم ها خوردن ذرت بو داده را موثر میدانند . ،ولی نوع کم چرب ،بدون کره یا روغن دار آن را انتخاب کنید . میزان فیبر را از روی برچسب های روی بسته ها کنترل و غذاهایی انتخاب کنید که میزان فیبر آنها افزایش باانجام گرفت .
به مقدار زیاد آب بنوشید :پر آب نگه داشتن بدن به حرکت غذا و مواد زاید به سوی جهاز هاضمه کمک می کند .بعضی از آب میوه ها (مخصوصا آب آلو )می تواند موثر باانجام گرفت ،در حالی که برخی دیگر (مانند آب سیب )تنها مشکل را انجام گرفتید تر می کند .
از ملین هستفاده کنید ملینی مثل کولیس ،یک مسهل نیست و فقط باعث نرم انجام گرفتن مدفوع میشود ..مصرف ملین ها در دوران بارداری بی خطر هست ،و می توانید دو تا سه بار در روز از آن هستفاده کنید . از خوردن مسهل بپرهیزید ،زیرا می تواند موجب گرفتگی شکم ،گاهی انقباضات رحمی شود . هر فردی ،چه باردار باانجام گرفت چه نباانجام گرفت ،باید از مصرف مستمر مسهل خودداری کند .
با این همه ،اگر به یبوست انجام گرفتید مبتلایید ،و در معرض خطر درد زودرس زایمان نیستید ،می توانید با پزشک خود در مورد مصرف یک دوره ی کوتاه مدت از یک مسهلزیاد ضعیف ،مثل شیاف کلیسیرین یا شیر منیزی مشورت کنید .
تاجایی که می توانید بطور منظم ورزش کنید .ورزش به رفع یبوست کمک می کند ،بنابراین از انجام برخی ورزشهای بی خطر لذت ببرید (حتی اگر فقط پیاده رو باانجام گرفت ).

برگرفته از کتاب بارداری به زبان آدمیزاد -نوشته ی دکتر جوآن هستون ،دکتر کیت ادلمن ،مری دوئنوالد .ترجمه ی نیالا نصیر اوغلی .انتشارات هیرمند .

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما