• تاریخ : ۹ام شهریور ۱۳۹۶
  • موضوع : مجله

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت تعلیم و پرورش درباره پلن‌های فوق‌العاده تعلیم و پرورش برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی گفت: در سال تحصیلی ۹۶-۱۳۹۵، با حمایت شورای اجتماعی کشور و با رویکـــرد مداخلات زودرس و مداخلات مربوط به دوره شیوع و نیز مراقبت اجتماعی از دانش آموزان، ۱۰۰ درصد دانش آموزان پایه‌های ششم تا نهم، تحت پوشش تعلیم‌ها و خدمات توانمندسازی قرار گرفتند.

به گزارش خانوم فردا، به گرازش
از
ایسنا، نادر منصورکیایی با دسته بندی فعالیت‌های حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی به سه محور فعالیت های تعلیمی، فرهنگی و مراقبتی ، در مورد دستاوردهای بخش تعلیم پیشگیری گفت: دفتر مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی در سال تحصیلی ۹۳-۱۳۹۲ ، در حالی کار خود را آغاز کـــرد که برای نخستین بار، طرح‌های تعلیم پیشگیری برای سه دوره تحصیلی را طراحی و طی یک دوره چهارساله شروع به اجرا کـــرد.
وی افزود: نرخ پوشش این طرحها از ۱۰ درصد به زیاد از ۴۰ درصد افزایش یافته هست.

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت تعلیم و پرورش با بیان اینکه همچنین طی این دوره چهار ساله، سالانه زیاد از ۱۰۰ هزار نفر از کارکنان مدارس و نیز زیاد از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از والدین، تحت پوشش کارگاه های تعلیمی قرار گرفتند عنوان کـــرد: علاوه بر این، طرح های تعلیم با هم دانش آموزان، والدین و کارکنان و نیز اجرای طرح های مبتنی بر شواهد در زمینه مشارکت خانواده و کلاس درس برای پیشگیری، طراحی و پایه گذاری انجام گرفت که یکی از نمونه‌های شاخص آن، تدوین راهنمای تعلیم پیشگیری نخستیه از اعتیاد و رفتارهای پرخطر ، برای هستفاده معلمان سه دوره تحصیلی بوده هست.

وی درباره دستاوردهای نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار کـــرد: در مقایسه با سال ۹۳-۱۳۹۲، جشنواره نوجوان سالم که ویژه پیشگیری از رفتارهای پرخطر برگزار می شود، اکنون در پایانی دوره های تحصیلی فراگیر انجام گرفته هست و ضمن تنوع و گسترش شاخه های برگزاری جشنواره، میزان هستقبال از جشنواره به ۱۰۰ برابر در سال تحصیلی ۹۶-۱۳۹۵ افزایش یافته هست.

کیایی افزود: همچنین، پلن‌های «هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی»، برگزاری «نمایشگاه های سیار پیشگیری »، «همیاران پیشگیری » طی این دوره چهارساله، طراحی و پایه گذاری انجام گرفت.

وی با اشاره به دستاوردهای بخش مراقبت اجتماعی از دانش آموزان گفت: از سال تحصیلی ۹۳-۱۳۹۲ ، موضوع شناسایی، درمان و حمایت های اجتماعی دانش آموزان در معرض خطر و دارای اختلالات مرتبط با رفتارهای پرخطر ، طراحی و پایه گذاری انجام گرفت که طی این دوره چهارساله، با تدوین شیوه نامه ها و دستورالعمل ها و برگزاری کارگاه های تعلیمی، ظرفیت های لازم برای شناسایی و کمک به این دسته از دانش آموزان فراهم انجام گرفت.

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت تعلیم و پرورش با بیان اینکه علاوه بر این، تدوین و اجرای آزمایشی طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان (نماد) و نیز راه اندازی سامانه پایش و مدیریت آسیبهای اجتماعی دانش آموزان، از دیگر اقدامات در این محور بوده هست، درباره پلن‌های فوق العاده تعلیم و پرورش برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: در سال تحصیلی ۹۶-۱۳۹۵، با حمایت شورای اجتماعی کشور و با رویکـــرد مداخلات زودرس و مداخلات مربوط به دوره شیوع و نیز مراقبت اجتماعی از دانش آموزان، ۱۰۰ درصد دانش آموزان پایه‌های ششم تا نهم، تحت پوشش تعلیم ها و خدمات توانمندسازی قرار گرفتند.

طبق اعلام کیایی، کارگاه کشوری هستانداردسازی فعالیت های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس، با حضور روسای ادارات مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی ادارات کل تعلیم و پرورش هستانها از ۲۶ تا ۲۸ تیر ماه ۱۳۹۶، در منطقه تبریز برگزار می شود.

انتهاي پيام/ ۹۳۰۶۱۰

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما