• تاریخ : ۲۴ام اسفند ۱۳۹۶
  • موضوع : مجله

دبیرکل شورای عالی تعلیم و پرورش گفت: تغییر نظام تعلیمی به نهاد فرهنگی ـ تربیتی، تبدیل انحصارانگاری در تربیت به مسئولیت‌پذیری و تبدیل دانش‌آموز منفعل در کلاس به یک متربی فعال، ۳ چرخش حیاتی از ۳۷ چرخش در سند تغییر هست.

به گزار

ش خانوم فردا، به گرازش
از
فارس، مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی تعلیم و پرورش در دومین نشست بررسی دستاوردها، نقد و نظر و چشم‌انداز سند تغییر بنیادین که در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی برگزار انجام گرفت، از برگزاری این نشست هر ۳ ماه یک بار به دستور وزیر رویداد داد و اظهار داشت: تبیین سیهست‌های وزارتخانه در جهت اجرای سند تغییر، گفتمان‌سازی و ایجاد همگرایی بین مسئولان و مدیران و رصد فعالیت های مرتبط از جمله اهداف برگزاری نشست بررسی سند تغییر هست.

وی گفت: همه پلن ما در سند تغییر باید رنگ و بوی تربیتی داشته باانجام گرفت و اصلی ترین چرخش در این زمینه، حذف آزمون‌های زائد هست؛ اگر تعلیم و پرورش به‌روز نشود، ادامه راه تعلیم و تربیت با مشکل مواجه می‌شود.

نوید ادهم خاطرنشان کـــرد: تغییر نظام تعلیمی به نهاد فرهنگی ـ تربیتی، تبدیل انحصارانگاری در تربیت به مشارکت‌جویی و مسئولیت‌پذیری و تبدیل دانش‌آموز منفعل در کلاس به یک متربی فعال در محیط های تربیتی، ۳ چرخش حیاتی از ۳۷ چرخش در سند تغییر هست.

مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت تعلیم و پرورش نیز در این نشست اظهار داشت: سیهست ما در ذیل سند تغییر درخصوص ساخت فضاهای ورزشی، احداث و ایجاد فضاهای مورد نیاز تربیت‌بدنی در درون مدارس هست.

حمیدی خاطرنشان کـــرد: طرح‌های تعلیم پیشگیری با رویکـــرد رانجام گرفتمدار، پروژه نظام مراقبت‌های اجتماعی از دانش‌آموزان(نماد)، طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان، طرح توانمندسازی اجتماعی دانش‌آموزان و تقویت بنیان خانواده از جمله پلن‌ها در حوزه چرخش از دانش‌آموز منفعل به متربی فعال در محیط های تربیتی هست.

انتهای پیام/ ۹۳۰۶۱۰

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما