• تاریخ : ۱۳ام آذر ۱۳۹۶
  • موضوع : مجله

ورزش کـــردن در دوران بارداری نتایج شگفت انگیزی دارد و سبب سالم ماندن مادر و جنین می‌شود و مادر را برای زایمان آماده می‌سازد.

به گزارش خانوم فردا، به گرازش
از
میزان، ورزش کـــردن در دوران بارداری نتایج شگفت انگیزی دارد و سبب سالم ماندن مادر و جنین می‌شود به طور نمونه، به تثبیت وضعیت خلق و خو کمک کـــرده، خواب را بهبود می‌بخانجام گرفت، دردها، مشکلات و دشواری‌های دوران بارداری را کاهش می‌دهد.
همچنین با کشش عضلات و بالا بردن هستقامت آن‌ها، مادر را برای زایمان آماده ساخته و به معقول بودن و روی فرم آمدن اندام او پس از تولد نوزاد کمک می‌کند.

تمرینات ایده آل ورزشی ضربان قلب را افزایش می‌دهد، سبب تناسب اندام می‌شود و وخانوم را کنترل می‌کند.

تمرینات ذکر انجام گرفته در این مطلب اغلب برای مادران باردار معقول هستند، هرتعداد انجام دادن برخی از آن‌ها ممکن هست در ماه‌های پایانی بارداری دشوار باشند و درعین حال معقول به نظر نرسند. برای اطمینان خاطر، پیش از شروع هرگونه تمرینی با، ماما یا پزشک خود مشورت کنید.

پیاده روی بهترین ورزش برای مادران باردار
یکی از بهترین تمرینات قلبی عروقی برای خانم‌های باردار، پیاده روی هست که بدون فشار و تاثیرات سوء جانبی بر زانو‌ها و قوزک پا سبب سالم ماندن بدن می‌شود.

همچنین این نکته که تقریبا در همه جا می‌توانید پیاده روی کنید و هیچ گونه تجهیزات خاصی به جز یک کفش معقول نیاز ندارید و اینکه در کل ۹ ماه بارداری، پیاده روی تکمیلا بدون خطر هست آن را به ورزشی ایده آل بدل کـــرده هست.

فواید قلبی عروقی ورزش شنا در مادران باردار
متخصصان خانومان و زایمان و مربیان بدنسازی پس از بررسی موارد متعدد اعلام کـــرده‌اند که شنا کـــردن از بهترین و بی خطرترین ورزش‌ها برای خانم‌های باردار هست.

شنا به دلیل به حرکت درآمدن همه عضلات بزرگ (بازو‌ها و پاها)، داشتن فواید قلبی عروقی و این که به خانم‌های بارداری که در این دوران مقداری اضافه وخانوم هم داشته اند اجازه می‌دهد تا در آب احساس بی وخانومی کنند، زیاد معقول هست.

ورزش‌های هوازی سازگار با شرایط بدن
یکی از فواید کلاس‌های ایروبیک انجام حرکات مختلف سازگار با شرایط بدن هست. اگر شما در کلاس‌های ویژه خانم‌های باردار شرکت کنید، می‌توانید با مادران فردا دیگر هم آشنا انجام گرفته و اطمینان داشته باشید که همه حرکات این ورزش برای شما و نوزادتان خطری ندارد.

حرکات موزون ضربان قلب را افزایش می‌دهد
می‌توانید ضربان قلب تان را با انجام حرکات موزون با موسیقی دلخواه تان، در اتاق نشیمن خانه یا در کلاس‌های حرکات موزون افزایش دهید، اما از انجام حرکات سریعی که در آن جست و خیز، پرش یا چرخش وجود دارد، خودداری کنید.

حرکات کششی ذهن و جسم ورزش مکمل برای مادران باردار
این ورزش می‌تواند به سفت انجام گرفتن ماهیچه‌ها کمک کـــرده و درصورت وجود هرگونه فشار روی مفاصل، شما را انعطاف پذیر نگاه دارد، اما شما باید دستورات حرکات کششی ذهن و جسم را با تعدادبار در هفته با پیاده روی و شنا تکمیل کنید تا برای رسیدن به نتیجه بهتر مفید واقع شود.

حرکات کششی برای نرم کـــردن و شل کـــردن بدن در دوران بارداری زیاد مفید هست و از وارد انجام گرفتن فشار به ماهیچه‌ها جلوگیری می‌کند. به تمرینات قلبی عروقی خود حرکات کششی را نیز بیفزایید تا ورزش تان تکمیل شود، اما مواظب باشید، زیاده روی نکنید.

بدنسازی برای خانومان باردار ممنوع نیست
اگر در حال حاضر بدن سازی بخشی از تمرینات روزمره شمهست، دلیلی برای توقف آن در دوران بارداری وجود ندارد، هرتعداد خانم‌های باردار باید میزان وخانومه‌هایی که بلند می‌کنند را کاهش دهند (می توانید برای اطمینان خاطر از نیکو تمرین کـــردن خود، این حرکات را با حداقل وخانوم ادامه دهید).

در صورتی که احتیاط‌های لازم را انجام دهید و از تکنیک نیکوی هستفاده کنید (منظور حرکات آرام و کنترل انجام گرفته هست)، بدن سازی یکی از روش‌های عالی برای سفت کـــردن و کشش عضلات هست.

انتهاي پيام/ ۹۳۰۶۱۰

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما