• تاریخ : ۹ام مرداد ۱۳۹۶
  • موضوع : مجله

تاثیر ورزش در دوران قاعدگی/ بهترین ورزش در دوران قاعدگی چیست؟!


به اغلب خانومان توصیه می‌شود که در زمان عادت ماهانه‌شان ورزش نکنند. اما حقیقت امر این هست که در واقع ممکن هست ورزش در این دوره، برای شما مفید باانجام گرفت!


دلیلش این هست که ورزش، گردش خون را افزایش می‌دهد، نفخ را کم می‌کند، و حتی به کاهش دردهای شکم در دوره قاعدگی کمک می‌کند.


تعدادین تمرین مطمئن وجود دارد که می‌توانید در طول دوره پریودتان آنها را امتحان کنید. تنها قانون طلایی برای ورزش کـــردن در این زمان، این هست که از بلند کـــردن وخانومه‌های سنگین، و خسته کـــردن زیاد از حد خودتان خودداری کنید.



معقول ترین تمرین در زمان عادت ماهانه پیاده روی هست


مطمئنا از اینکه بعد از ورزش در زمان عادت ماهانه، چقدر احساس شعف و شادی می‌کنید، متعجب خواهید انجام گرفت. اکثر خانم‌ها در طول این دوران، احساس تحریک پذیری و نفخ کـــرده، و دردهای انجام گرفتیدی را در نواحی شکم خود تجربه می‌کنند. بنابراین شاید ایده ورزش کـــردن در این دوران بنظرتان مسخره بیاید، مخصوصا از آنجایی که قادر نیستید قدرت اراده و نیرویتان را برای ورزش، جمع و جور کنید.


این طبیعی هست که نتوانید تمرینات معمولتان را انجام دهید. راز ورزش کـــردن در طول این دوره، این هست که بتدریج شروع کنید و ابتدا با حرکات کششی خودتان را گرم کنید. با انجام تمرینات سبک، علائم قاعدگی به حداقل خواهند رسید. در ادامه، تعداد تمرین معقول برای خانم‌ها در زمان عادت ماهانه، معرفی انجام گرفته هست.


پیاده روی نیروبخش

معقول ترین تمرین در زمان عادت ماهانه، برای اینکه احساس آسودهی داشته باشید، کاردیوی کم انجام گرفتت هست. دلیلش این هست که این نوع تمرین، عضلات شما را حرکت داده و ضربان قلبتان را هم افزایش می‌دهد. اگر انجام گرفتیدا احساساتتان تغییر کـــرده هست، می‌توانید این تمرین را در هوای آزاد انجام دهید. یک پیاده روی سریع در محله، شما را شاداب و سرخانومده کـــرده، و ذهنتان را آرام خواهد کـــرد.


دویدن

اگر احساس بی قراری و نفخ می‌کنید، متداوم ایده نیکوی هست که یک دوی تفریحی آرام انجام دهید. اما زیاد حیاتی هست که به یاد داشته باشید افزایش از توانایی‌تان به خود فشار نیاورید. بدانید که چه زمانی باید تمرین را متوقف کنید تا زیاد از حد به بدنتان فشار نیاورید. دویدن، یک تمرین عالی برای افزایش گردش خون و افزایش سوخت و ساز بدنتان در این دوره هست. همچنین، یک راه عالی برای افزایش سطح انرژی شمهست. متداوم قبل از دویدن، مقدار زیادی آب بنوشید.


ایروبیک

ایروبیک، یک تمرین عالی در زمان عادت ماهانه هست، دلیل که به شما کمک می‌کند عرق کنید، و در حین انجام آن به شما خوش هم می‌گذرد! انجام ایروبیک حتی برای نیم ساعت، تضمین خواهد کـــرد که کیفیت تمرینتان را کاهش نمی‌دهید و قطعا احساس می‌کنید که با این تمرین کم انجام گرفتت، سطح انرژی‌تان افزایش یافته هست.

 تعلیم ورزش در بارداری,نقش ورزش در بارداری


ایروبیک، یک تمرین عالی در زمان عادت ماهانه هست

پلانک

پلانک، یک تمرین فوق العاده در طول دوره‌های پریود شمهست، زیرا باعث می‌شود که کل بدنتان، یک تمرین انجام گرفتید انجام دهد، بدون آنکه مجبور باشید تلاش اضافه کنید! پایان کاری که باید انجام دهید، این هست که رو به شکم دراز بکشید، و سعی کنید تنها با تکیه دادن ساعد و انگشتان پاهایتان به زمین، بدنتان را بالا، و ثابت نگاه دارید. برای تعدادین لحظه در این وضعیت بمانید، سپس تمرین را تکرار کنید.


تمرینات شکم

انجام تمرینات شکم در زمان عادت ماهانه، یک راه عالی برای شل کـــردن عضلات شکم هست. ممکن هست فکر کنید که انجام دراز نشست زیان بار خواهد بود، اما در واقع به تسکین دردی که بخاطر گرفتگی عضلات شکمتان احساس می‌کنید، کمک می‌کنند!


انجام تمرینات شکم در زمان عادت ماهانه، یک راه عالی برای شل کـــردن عضلات شکم هست.


 تمرینات خانگی

هنگامیکه عادت ماهانه‌تان را تجربه می‌کنید، طبیعتا مخالف ایده‌ی رفتن به باشگاه یا بیرون رفتن از خانه برای پیاده روی سریع یا آهسته دویدن هستید. بنابراین اگر تعداد ویدیوی ورزش در خانه تهیه کنید، به شما کمک خواهد کـــرد که در طول این دوره، هر زمان و هرچقدر که تمایل داشتید، ورزش کنید. بدین ترتیب، بجای اینکه در طول عادت ماهانه در تخت بمانید و از این پهلو به آن پهلو غلت بخانومید، برای بهبود سلامتی و بهره مندی از مزایای آن، این تمرینات را انجام دهید.

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما