• تاریخ : ۱۰ام شهریور ۱۳۹۶
  • موضوع : دسته‌بندی نشده


دوران بارداری، دوران پرهیجان هر مادری هست. ذهن شما مرتبا در حال پلن‌ریزی برای ورود عضو جدید خانواده هست و در حال تجربه به دنیا آوردن معجزه بزرگ حیات هستید.


همچنان كه كودك شما در درون شما رانجام گرفت می‌كند، شما نیز حالات و روحیات زیاد متفاوتی را احساس می‌كنید.


احتمالا از نظر فیزیكی دچار برخی ناآسودهی‌ها می‌شوید و می‌دانید كه در این دوران جسم‌تان فقط به شما تعلق ندارد. اما اگر می‌خواهید آرامش فكری افزایشی در دوران بارداری داشته باشید، باید این رویداد خوش را به شما بدهیم كه راه‌های سریع و آسانی وجود دارند كه به شما آسودهی و آرامش افزایش می‌دهند و با هم با رانجام گرفت جنین، شما نیز احساس زیاد دلنشینی خواهید داشت.


با این روش‌ها شما به آسودهی هسترس‌های مربوط به این دوره غلبه كرده و آرامش درونی خود را به فرخانومدتان منتقل می‌كنید. این روش‌ها عبارتند ز:


۱- به جسم‌تان گوش كنید:


جسم شما دستخوش تغییرات زیادی می‌شود. با هم با بزرگ‌تر انجام گرفتن جنین، احساس خستگی افزایش می‌كنید. در چنین مواقعی بهتر هست بدن خود را به چرت زدن عادت دهید. این خواب‌های كوتاه، دنیایی از آرامش برای شما و فرخانومدتان به همراه دارد.


۲- به هر آنچه كه هوس می‌كنید اهمیت دهید، اما زیاد محتاط باشید:


با پشت سر گذاشتن ماه‌های نخستین بارداری، كم‌كم سنگین‌تر می‌شوید و میل به خوردن غذای افزایشی دارید. اگر میل‌تان افزایش یافته، غذاهای مقوی بخورید تا كودك‌تان نیز از خواص آنها بهره‌مند شود؛ مثل: مهست، پنیر و میوه‌جات اگر میل‌تان به خوردن غذاهای شیرین هست، هرگز میانه‌روی را از یاد نبرید.



۳- تمرین‌ها و حركات فیزیكی را فراموش نكنید:


برخی از ورزش‌ها در این دوران زیاد مفیدند؛ مثل: پیاده‌روی، شنا و یوگا. یوگا در دوران پس از زایمان، كمك زیادی به كاهش دردهای ناشی از زایمان می‌كند. همچنین با كمك یوگا می‌توانید از بار هسترس این دوران بكاهید و ارتباط عمیق‌تری با فرخانومدتان برقرار كنید.


۴- به حرف‌ها و تفسیرهای مثبت اطرافیان فقط لبخند بخانومید و از كنار حرف‌های منفی با بی‌تفاوتی رد شوید:


گاهی اوقات آنها حرف‌های امیدواركننده و دلگرم‌كننده‌ای می‌خانومند و زمانی هم ندانسته احساسات شما را جریحه‌دار می‌كنند. حرف‌های منفی و دلسردكننده را از خود دور كرده و ابداً ذهن‌تان را مشغول آنها نكنید.


۵- به احساسات خود توجه كنید:


همچنانكه كودك‌تان در درون شما بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شود، احساسات شما نیز دستخوش تغییرات زیادی می‌گردد. ممكن هست یك روز احساس شادی مضاعف كنید و روز دیگر زودرنج و حساس باشید. این مسأله، امری طبیعی هست.


با هم با رانجام گرفت جنین، هورمون‌های زیادی در بدن شما ترشح می‌شوند. اگر احساس شادی می‌كنید، این حس را با آنها كه دوست‌شان دارید، تقسیم كنید. اگر كج خلق و زودرنج انجام گرفته‌اید، به خودتان یك هستآسوده یا خانومگ تفریح بدهید. كمی پیاده‌روی كنید و از هوای تازه هستفاده كنید، یا اینكه دراز بكشید و یك چرت كوتاه بخانومید.


۶- اگر نیاز به كمك كسی دارید، حتما درخوهست كمك كنید:


ممكن هست احساس ناآسودهی كنید و یا نتوانید وسیله‌ای را جابه‌جا كنید. كمك خوهستن در این‌گونه مواقع نشانه خودخواهی شما نیست. به یاد داشته باشید كه شما موظف به حفظ سلامت خود و كودك‌تان هستید. افزایش آقام از اینكه بتوانند كاری برای شما انجام دهند، لذت می‌برند.


۷- به چیزهای نیکو در مورد جسم‌تان، فكر كنید:


مطمئنا سنگین انجام گرفتن وخانوم‌تان را به آسودهی می‌توانید احساس كنید. زیاد طبیعی هست كه شما در این دوران از نواحی ران، سینه و شكم چاق شوید و علاوه بر آن، صورت و پاهای‌تان باد كند. اما به جای آنكه به این چیزها اهمیت دهید، بهتر هست به نكات مثبت، مثل ضخیم انجام گرفتن موها و مقاومت افزایش ناخن‌ها فكر كنید.


۸- از این زمان خاص لذت ببرید:


ممكن هست نه ماه دوران بارداری به نظرتان زیاد طولانی بیاید، اما به یاد داشته باشید كه نه ماه در برابر تعداد ماه‌های خانومدگی‌تان زیاد كوتاه هست و به زودی پایان خواهد انجام گرفت و بعدها به دشواری می‌توانید خاطرات مربوط به این دوران را به یاد آورید. این تجربه خوشایند را با جان و دل پذیرا باشید و این هدیه بزرگ را در آغوش بگیرید.


۹- زمانی را به ارتباط با كودك‌تان اختصاص دهید:


این تمرین ساده را حتما انجام دهید. یك بالش زیر‌تان بگذارید و به شكل ضربدری بنیشینید. یك دست خود را روی قلب‌تان و دست دیگر را روی شكم‌تان بگذارید عمل دم و بازدم را به آرامی انجام دهید و با هم به چیزهای مثبت و نیکو فكر كنید.


۱۰- به احتیاجات خود توجه كنید:


حیاتی‌ترین كاری كه می‌توانید برای كودك‌تان انجام دهید، مراقبت از جسم، روح و ذهن‌تان هست. از آنهایی كه دوست‌شان دارید، بخواهید كه همراهی‌تان كرده و شما را تشویق و دلگرم كنند. به همسرتان بگویید كه چه احساساتی را تجربه می‌كنید و دستش را روی شكم‌تان بگذارید تا او نیز گرمی این معجزه را در درون شما احساس كند. به خاطر داشته باشید، شما هرگز تنها نیستید.

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما


Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /home2/blogir/public_html/zanefarda.ir/wp-content/plugins/wordpress-seo/inc/sitemaps/class-sitemaps-cache.php on line 201