• تاریخ : ۱۴ام تیر ۱۳۹۶
  • موضوع : ریپور

towel آشنایی با رایج ترین کمر درد های دوران بارداری و حاملگی • بارداري و زايمان طبیعی ، مراقبت هاي قبل و بعد از بارداري • همراه توما

علت کمردرد در اوایل بارداری کمردرد در هفته های اول بارداری, کمردرد بارداری از کی شروع میشه کمردرد در ماه چهارم بارداری, آیا کمردرد نشانه سقط اســت کمردرد و سقط جنین, کمردرد در ماه دوم بارداری کمردرد در ماه آخر بارداری,

 

کمر درد در بارداری علل متفاوتی دارد . آن معمولا ناشی از کشش عضلات پشت اســت .

در نیمه بارداری ،وقتی رحم سنگین تر می شود ، مرکز ثقل تغییر می یابد . وضعیت فرد نیز در پاسخ تغییر می یابد .

بیشتر خانومها بیشتر به پشت تکیه می کنند که عضلات پشت آنها دردسرتر عمل می کنند.

ضعف عضلات شکم نیز باعث درد پشت می شود زیرا این عضلات بطور نرمال ستون فقرات را حمایت می کند و نقشی حیاتی در سلامتی پشت دارد .

طی بارداری ،این عضلات کشیده شده و ممکن اســت دچار ضعف شوند که در نتیجه منجر به درد پشت می شود.

این تغییرات همچنین ممکن اســت که مادر را مستعد آسیب حین ورزش نماید.

هورمونهای بارداری ممکن اســت منجر به کمردرد شود.

هورمونی برای ایجاد کانال منسب زایمانی برای خروج بچه ،لیگامانها را در مفاصل متحمل وزن لگن مادر شل می کند.

این شل کردن ،مفاصل را انعطاف پذیر می کند اما اگر خیلی تحرک پذیر شود منجر به کمردرد می شود.

چه کار می توان انجام داد ؟

برای کمک به جلوگیری از کمردرد باید بدانید چگونه بایستید یا حرکت کنید :

– کفش پاشنه کوتاه با قوس مناسب بپوشید
– برای بلند کردن اشیای سنگین از دیگران کمک بخواهید
– اگر مجبورید مدت طولانی بایستید یک پا را بر روی یک پایه قرار دهید
– تشک شما خیلی نرم نباشد
– برای برداشتن اشیا از حد کمر بیشتر خم نشوید ، با خم کردن زانوها ابتدا بنشینید و بعد آن را بردارید.
– بر روی صندلی با ساپورت خوب برای کمر بنشینید یا برای ناحیه تحتانی کمر از یک بالش کوچک اســتفاده کنید.
– هنگام خوابیدن بر روی پهلو بین دو پای خود از یک یا دو بالش اســتفاده کنید.
– بر روی ناحیه دردناک از گرما یا سرما اســتفاده کنید یا آن را ماساژ دهید.

ورزش برای پشت می تواند به کم کردن درد پشت کمک کند. ورزش عضلات حمایت کننده پشت و پاها را تقویت می کند یا تحت حرکات کششی قرار می دهد و برای آنها وضعیت خوب ایجاد می کند وعضلات پشت شکم لگن و فوقانی بدن را قوی می کند.

این ورزشها نه تنها رفع کمردرد کمک می کند بلکه مادر را برای زایمان آماده می کند. ورزش داخل آب و پیاده روی طی بارداری بی خطر اســت و برای پشت عالی می باشد.

 

تماس با پزشک در موارد زیر :

اگر درد شدید پشت دارید یا اگر درد بیش از ۲ هفته باقی بماند ،باید با پزشک خود تماس بگیرید .

خود درمانی نکنید زیرا درد پشت می تواند توسط دردسرات حیاتیتری ایجاد شده باشد.

حتی درد پشت می تواند از علایم حیاتی زایمان زودرس باشد. اگر همراه درد ، تب و یا سوزش ادراری ، با خونریزی واژن دارید حتما به پزشک مراجعه نمایید.

بعد از رد کردن علل دیگر درد، می توان از کمربند بارداری یا باند الاســتیک مخصوص یا حائل پشت اســتفاده کرد.

این وسائل می تواند برای وزن شکم حمایت ایجاد کند و فشار روی پشت را کاهش دهد.در موارد شدید ،عوامل ضد درد ،اســتراحت ، یا درمان فیزیکی توصیه می شود.

http://www.drs-azari.ir

towel آشنایی با رایج ترین کمر درد های دوران بارداری و حاملگی • بارداري و زايمان طبیعی ، مراقبت هاي قبل و بعد از بارداري • همراه توما

ممنون از این که این خبر را در بخش پزشکی و سلامت توما خواندید
بخش پزشکی مجله توما مطالب زیر رو هم به شما پیشنهاد میکند

نوشته آشنایی با رایج ترین کمر درد های دوران بارداری و حاملگی • بارداری و زایمان طبیعی ، مراقبت های قبل و بعد از بارداری • همراه توما اولین بار در مجله آنلاین توما. پدیدار شد.

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما